2018. június 3., vasárnap

Gertrúd levele Hamletnek


Drága Fiam,

kérlek próbálj meg Claudius nagybátyáddal kedvesebb lenni. Nem akarja, hogy ellenségként tekints rá. Tudom, hogy rosszul érintett frigyem, de tudomásul kell venned és el kell fogadnod; tudod, hogy én sose állnék a boldogságod útjába szándékosan, így én is arra kérlek, hogy te se tégy másképpen.
Claudius nem akar neked rosszat, nem ő tehet a családunkat ért tragédiáról, hiszen tudod.  Ő is gyászol, hiszen a király az ő testvére is volt. Az apád halála hirtelen volt, nem számítottunk rá és nem tudhatta senki, hogy a kígyó ott lapul a király közelében.
Biztosan a hajdani király is azt akarná, hogy szeresd és tiszteld Claudiust, de legalább fogadd el, hiszen én választottam őt.
Ezért arra kérlek fiam, hogy ne akard őt magadra haragítani, és ne tégy akarata ellen! Értsd meg azt is, hogy ha ti ellenségeskedtek egymással, az olyan mintha a szívemet mardosnák, és úgy érzem két tűz közé kerültem, mert mindkettőtöket szeretlek, és ez majd lassan felemészt.
Kérlek Hamlet, fiam, beszéljétek meg, vessetek véget ennek a gyűlöletnek, ami a családunkat marcangolja. Kérlek béküljetek ki, tedd meg a kedvemért. Ez nem csak a család érdeke. Ez az országunk érdeke is. Tartsd ezt is szem előtt, hiszen a jövőnk a tét.

Szerető anyád, Gertrúd

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése